Google Optimize
Google Optimize.
Bij de Google Tools die hierboven genoemd worden ligt de focus op het meten en verkennen van de data.
Bij de Google Optimize tool ligt de nadruk op het creëren van data. Je maakt namelijk A/B testen voor je website bezoekers om te kijken wat het beste werkt op je website. Dit kan op verschillende niveaus toegepast worden. Wil je weten waar je contactformulier het beste op je website geplaatst kan worden? Maak een A/B test, zodat de ene bezoeker hem links onderin ziet en de andere bezoeker het rechts onderin ziet. Kijk vervolgens welke het meest ingedrukt wordt en bepaal zo hoe jouw website het meest optimaal ingedeeld kan worden.
De implementatie kan met Google Tag Manager eenvoudig geregeld worden.
Gratis tools van Google om je website te verbeteren!
Veel bedrijven zijn (deels) afhankelijk van hun vindbaarheid in de zoekresultaten van Google. Hoewel het voor sommige bedrijven een raadsel is hoe de volgorde van deze zoekresultaten bepaald wordt, kun je er door gebruik te maken van de beschikbare tools wel degelijk invloed op uitoefenen. Heb je daar hulp bij nodig of wil je meer weten? Laat het ons weten!